Suvaldyti visais trijų Baltijos šalių keliais skubančius automobilius ir tesėti klientams duodamą pažadą – pristatyti siuntą per 24 val. – nėra labai paprasta. Juo labiau, kai kroviniai – ne maži paketėliai, o didelių gabaritų, kartais užimantys visą automobilį. Toks iššūkis kasdien tenka UAB „Terminality” – logistikos kompanijai, sukūrusiai neutralaus „First Mile“ ir „Last Mile“, muitinės terminalo ir muitinės tarpininkavimo hibridinį paslaugų modelį, leidžiantį ekspedicinėms ir transporto įmonėms naudotis jos sukurta „One Stop Shop“ koncepcija ir patikėti visų savo dalinių krovinių distribuciją Baltijos šalyse. Bendrovės terminalai įrengti Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje, iš jų kiekvieną mėnesį į visas tris Baltijos šalis iškeliauja apie 7 tūkst. paletinių krovinių.
Siekdama būti konkurencinga rinkoje, bendrovė darbui palengvinti diegia naujausias technologijas. Viena jų – gps seklys „MGS30“, kurį jai pasiūlė UAB „Fleet Complete Lietuva“.
Užduotis – arčiausiai kliento esančiam vairuotojui
Bendrovės darbo specifika – kasdien į kelią išrieda keturiasdešimt automobilių, turinčių pristatyti klientams užsakytus krovinius ir surinkti naujus. Naktį surinktos siuntos terminaluose pakraunamos į kitus automobilius ir šie vėl išvažiuoja į Latvijos, Estijos bei Lietuvos kelius. Jei maršrutą, kuriuo pristatyti krovinius, vairuotojai gauna ryte, tai informacija apie būtinus surinkti užsakymus plaukia visą dieną. Ir sudėlioti kelionės planą jiems surinkti būtų labai sudėtinga, realiai tai būtų įmanoma padaryti tik kitą dieną. Tačiau faktas, kad niekas neturi tiek laiko laukti. Tad vairuotojų maršrutas nuolat koreguojasi, dienotvarkė pasipildo naujomis užduotimis apie būtinas paimti siuntas.
„Vairuotojui per dieną gali būti papildomai paskiriama iki dešimt užduočių“, – pasakojo apie bendrovės kasdienybę jos vadovas Tadas Abromavičius.
Tokia situacija verčia nuolat stebėti automobilio buvimo vietą, kad naujo užsakymo sulaukęs vadybininkas matytų, kuriam vairuotojui galima siųsti papildomą užduotį. Taip pat vertinant vairuotojų darbą, planuojant kitos dienos maršrutus svarbu matyti nuvažiuotą dienos, savaitės, mėnesio atstumą. Pasak pašnekovo, dabar jų naudojamas GPS transporto stebejimas puikiai veikia ir atitinka visus lūkesčius.
Privalumas – lengvas montavimas
Įvairių automobilio vietą fiksuojančių įrenginių rinkoje yra tikrai ne vienas ir ne du. Pagrindinis transporto kontrolės įrenginio „MGS30“ privalumas – lengvas montavimas.
„Terminality“ ieškojo sprendimo, kuris padėtų geriau valdyti transporto parką. Tuomet „Fleet Complete Lietuva“ susisiekė su mumis ir pasiūlė sprendimą, geriausiai atitinkantį mūsų lūkesčius, nes įrenginį lengva sumontuoti ir permontuoti, paprasta juo naudoti, galima integruoti su trečiųjų šalių sistemomis, be to – aiški šios paslaugos kainodara“, – komentavo T. Abromavičius priežastis, paskatinusias pasirinkti būtent šią technologiją.
Pasak pašnekovo, krovinius veža partnerių automobiliai, kurie karts nuo karto keičiasi, labai didelis privalumas, kad įrenginį lengva išimti ir toliau naudoti kitoje transporto priemonėje: jis tvirtinamas prie akumuliatoriaus, pakeisti gali pats vairuotojas. Nereikia kviesti meistrų, užlaikyti automobilio darbo dienos metu. Patys įrenginiai yra bendrovės „Fleet Complete Lietuva“ nuosavybė, kompanija „Terminality“ juos nuomoja, nes paskaičiavo, kad jai taip naudingiau.
Pasiteisinusį sprendimą T. Abromavičius jau rekomendavo ir savo kolegoms, kurie juo taip pat sėkmingai naudojasi.
Prieš metus pradėtas naudoti įrenginys sparčiai išpopuliarėjo
Pasak Edvardo Talačkos, UAB „Fleet Complete Lietuva“ klientų vadybininko, nors GPS seklys „MGS30“ naudojamas tik kiek daugiau nei metus, jis jau populiarus tarp klientų.
„Tai yra naujausia GPS technologija grindžiamas automatinio kelionių lapų ir transporto kontrolės sprendimas įmonėms, tinkantis visų tipų transporto priemonėms, taip pat ir elektromobiliams. Programinė įranga atnaujinama automatiškai, naudojant SIM kortelę“, – pasakojo E. Talačka.
Internetu sąveikaujančių daiktų paslaugos visoms verslo sritims
„Fleet Complete Lietuva“ yra tarptautinės kompanijos „Fleet Complete“ dalis. Kanadoje 2000 m. įkurta kompanija šiandien turi daugiau kaip 40 tūkst. klientų – įmonių įvairiose pasaulio šalyse, tarp jų 6 tūkst. – Baltijos šalyse.
„Fleet Complete“ teikia IoT (Internet of Things, internetu sąveikaujančių daiktų) paslaugas automobilių parkui,užduotims, įrangai, prekių ir siuntų pristatymui valdyti; kuria bendrinamų automobilių rezervacijos sistemas ir kitas paslaugas.
Šie sprendimai gali būti pritaikomi praktiškai visose verslo srityse: statyboje, gamyboje, energetikoje, žemės ūkyje, biudžetinėse įstaigose, gali būti naudojami kelių priežiūrai, siuntų pervežimui ir pan.
„Vairuotojui per dieną gali būti papildomai paskiriama iki dešimt užduočių. Tokia situacija verčia nuolat stebėti automobilio buvimo vietą, kad naujo užsakymo sulaukęs vadybininkas matytų, kuriam vairuotojui galima siųsti papildomą užduotį. Taip pat vertinant vairuotojų darbą, planuojant kitos dienos maršrutus svarbu matyti nuvažiuotą dienos, savaitės, mėnesio atstumą. Dabar naudojamas įrenginys puikiai veikia ir atitinka visus lūkesčius“.
Tadas Abromavičius
Vadovas, UAB „Terminality“
Mes turime jums sprendimą!
Mums rūpi jūsų autoparkas - leiskite mums jį optimizuoti.