fima gelezinkeliai

Taip, Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie LR vidaus reikalų ministerijos automobiliai nuolat stebimi, ir tai daro ne kokios nors priešiškos mūsų šaliai jėgos, o globalios padėties nustatymo technologija, skirta automobilių parkui valdyti. Šis sprendimas gerokai palengvino gausaus Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) automobilių parko administravimą ir priežiūrą: ne tik leidžia stebėti, kur tuo momentu yra konkretus automobilis, bet mėnesio pabaigoje padeda automatiškai surinkti visus reikalingus duomenis ir užpildyti kelionės lapus.

Šį automobilių parko valdymo sprendimą VSAT automobiliuose įdiegė UAB „Fleet Complete Lietuva“. 

Pasinaudojo kolegų patirtimi

„Diegti šią globalios padėties nustatymo technologiją, skirtą automobilių parkui valdyti, nutarėme remdamiesi mūsų kolegų – Policijos departamento – patirtimi. Iš pradžių pradėjome pilotinį projektą – 2017 metais šį sprendimą pritaikėme dvidešimčiai VSAT automobilių Vilniaus pasienio rinktinėje. Sulaukę teigiamų atsiliepimų, organizavome viešąjį pirkimą ir dabar ši technologija įdiegta visuose VSAT priklausančiose transporto priemonėse“, – pasakoja apie bendradarbiavimo pradžią mjr. Valdas Strumila, VSAT Turto valdymo valdybos Techninių priemonių vystymo skyriaus vyriausiasis specialistas.

Kas paragino ieškoti modernių automobilių parko valdymo priemonių? „Visgi jau dvidešimt pirmas amžius“, – juokauja pašnekovas. O jei rimtai, tai paskatino poreikis paprastai ir efektyviai tvarkyti automobilių ūkį, matyti, kurioje vietoje yra konkretus automobilis, kada jis važiuoja ir kiek nuvažiavo, kiek laiko ir kur stovėjo. Taip pat norėjosi supaprastinti kelionės lapų pildymo tvarką. Prabėgę treji metai įrodė, toks žingsnis buvo teisingas.

Pirmiausia jau per pilotinį projektą buvo pastebėta, kad įdiegus telemetrinę įrangą sutrumpėjo automobilių nuvažiuojamas kilometražas, sumažėjo degalų sąnaudos. Matyt, tai drausmina vairuotojus ir skatina naudoti transportą tik darbo reikmėms, gerai apgalvoti planuojamą kelionės maršrutą.

Kitas privalumas – daug paprastesnis ir tikslesnis kelionės lapų pildymas. Iki įdiegiant šią sistemą mėnesio pabaigoje kiekvienas vairuotojas ar už automobilį atsakingas darbuotojas turėdavo ranka užpildyti kelionės lapus, suskaičiuoti pravažiuotus kilometrus, surašyti degalų sąnaudas. Užpildytus lapus surinkdavo mechanikas ir atiduodavo juos buhalterijai.

„Pasitaikydavo ir klaidų, ir netikslumų. Dabar viskas kur kas paprasčiau, nes visi duomenys:  automobilio rida, degalų sąnaudos, maršrutas, vairuotojas – reikalingi kelionės lapui suformuoti, automatiškai surenkami iš telemetrinės įrangos ir persiunčiami buhalterijai. Išvengiama klaidų bei netikslumų, ir kas dar labai  svarbu – sutaupoma daug laiko“, – pasakojo V. Strumila.

Pasak pašnekovo, pasiteisino ir administracijos padaliniams priklausantiems automobiliams naudojama rezervacijos sistema. Dabar visi darbuotojai gali prie jos prisijungti ir matyti, kur kurie automobiliai yra, kas jais kur važiuoja, o kuriuos būtų galima rezervuoti. Ataskaitos suprantamai parodo, kiek turimų automobilių iš tiesų yra naudojama, galima aiškiai išskirti darbuotojų poreikį automobiliams ir jų pasiūlą, bei priimti pagrįstus sprendimus dėl automobilių parko dydžio.

„Taip daug paprasčiau gauti automobilį, kai jo reikia, ir nebegirdėti nusiskundimų, esą kiti automobilius gauna, o kažkas ne“, – komentavo įdiegto sprendimo privalumus VSAT atstovas.

Strumilos teigimu, tokį automobilių parko valdymo sprendimą jis rekomenduotų ir kolegoms iš valstybės institucijų, ir verslo įmonėms. Jau dalijosi patirtimi su kolegomis, svarstančiais, kaip galėtų palengvinti savo automobilių parko administravimą.

Įdiegus automobilių parko valdymo sprendimą, sąnaudos sumažėja

Pasak  „Fleet Complete Lietuva“ projektų vadovo Dainiaus Kerevičiaus, visos įmonės, pradėjusios taikyti šį automobilių parko valdymo sprendimą, pirmiausia pastebi sumažėjusias sąnaudas – nuvažiuotų kilometrų, sunaudotų degalų. Tad nepaisant to, kad įrangos įsigijimas ar nuoma, jos diegimas į automobilius, priežiūra bei servisas kainuoja, šios išlaidos ilgai netrukus atsiperka. O įvertinus darbuotojų sugaištą laiką, kuris buvo skiriamas dokumentams pildyti, tvarkyti, išlaidos už šias paslaugas kompensuojamos dar greičiau.

„Fleet Complete“ siūlo pažangų, GPS pagrindu veikiantį transporto kontrolės bei nutolusių darbuotojų valdymo sprendimą, kuris veikia interneto naršyklėje arba išmaniajame telefone ir suteikia aiškius duomenis realiu laiku apie degalų sąnaudas, darbo valandas, transporto lokaciją, vairavimo stilių ir elgseną. Taip pat, kaip jau minėta, galima naudoti ir automatiškai užsipildančius kelionių lapus bei pasirinkti inovatyvų automobilių rezervacijų sprendimą“, – apibendrino teikiamą paslaugą D. Kerevičius.  

Internetu sąveikaujančių daiktų paslaugos visoms verslo sritims

„Fleet Complete“ teikia IoT (Internet of Things, internetu sąveikaujančių daiktų) paslaugas automobilių parkui, užduotims, įrangai, prekių ir siuntų pristatymui valdyti; kuria bendrinamų automobilių rezervacijos sistemas ir kitas paslaugas.

Šie sprendimai gali būti pritaikomi praktiškai visose verslo srityse: statyboje, gamyboje, energetikoje, žemės ūkyje, biudžetinėse įstaigose, gali būti naudojami kelių priežiūrai, siuntų pervežimui ir pan.

„Fleet Complete Lietuva“ yra tarptautinės kompanijos „Fleet Complete“ dalis. Kanadoje 2000 m. įkurta kompanija šiandien turi daugiau kaip 40 tūkst. klientų – įmonių įvairiose pasaulio šalyse, tarp jų 6 tūkst. – Baltijos šalyse.

“Dabar viskas kur kas paprasčiau, nes visi duomenys:  automobilio rida, degalų sąnaudos, maršrutas, vairuotojas – reikalingi kelionės lapui suformuoti, automatiškai surenkami iš telemetrinės įrangos ir persiunčiami buhalterijai. Išvengiama klaidų bei netikslumų, ir kas dar labai  svarbu – sutaupoma daug laiko“.

Mjr. Valdas Strumila

Valstybės sienos apsaugos tarnybos Turto valdymo valdybos Techninių priemonių vystymo skyriaus vyriausiasis specialistas

 

Mes turime jums sprendimą!

Mums rūpi jūsų autoparkas - leiskite mums jį optimizuoti.